Žaidimai visiems
Siūlome vaikinams
Siūlome merginoms
viral smp 2 vs 4,
????????,
hastelweg eindhoven,
hnl,
mobile.de car insurance,
mobiles internet,
www.nate.cojm,
axa switxerland claudio,
????,
rimingas,
daugiau rezultatų...
Skelbimo paieška
Paskutinės paieškos
Informacijos paieška
Paskutinės paieškos
Pirmasis Vokietijos Federacines Respublikos kancleris,
Pastangos dirbtinai sukelti kokius nors veiksmus, kieno nors reakcija,
Koks nors daiktas, kabinamas ant sventu paveikslu, skulpturu, reiskiant padeka uz ivairias malones,
Ankstyvi valgomieji grybai, augatys balandzio-geguzes men.,
Retis arba .....,
Gajos 4-oji g., Rastinėnų k., Vilniaus r. sav.,
Gaublio g., Rastinėnų k., Vilniaus r. sav.,
Gubojos g., Rastinėnų k., Vilniaus r. sav.,
Jovarų g., Rastinėnų k., Vilniaus r. sav.,
Kaimynų g., Rastinėnų k., Vilniaus r. sav.,
Jei kilo klausimų, turi pastabų ar pasiūlymų, rašyk forumas@dr.lt.
| | 2012.10.02 15:24 |
|
|
Enciklopedija
Patyręs
|
Skaičius, rodantis kiek kartų daugiau pasikeičia vienas kintamasis (BNP, pinigų pasiūla, importas), pasikeitus kuriam nors išoriniam kintamajam (vyriausybės išlaidoms, investicijoms, mokesčių normai, banko privalomojo rezervo normai) vienu vienetu. Investicijų multiplikatorius apibūdina galutinį BNP
padidėjimą, investicijas padidinus vienu piniginiu vienetu. Tipiškame multiplikatoriaus modelyje investicijų (arba vyriausybės išlaidų) multiplikatorius yra didesnis už 1, nes pradinis visuminių išlaidų padidėjimas sukelia kitų išlaidų padidėjimą. Taigi multiplikatorius išreiškia priklausomybę tarp
išlaidų ir produkcijos, kai išlaidoms pasikeitus vienu vienetu, produkcijos dydis pasikeičia daugiau negu vienetu. Multiplikatorius rodo, kaip palyginti nedideli verslo pokyčiai vienose verslo sferose, perėję į kitas verslo sferas, tampa dideliais pokyčiais. Multiplikatoriaus efektas būdingas ne tik
investicinėms išlaidoms, bet ir kitiems visuminių išlaidų elementams: vartotojų išlaidoms, valstybės išlaidoms, prekėms ir paslaugoms pirkti, išlaidoms importo produkcijai. Veikiant multiplikatoriaus efektui, nedidelis išlaidų padidėjimas gali duoti daugkartinį (multiplikuotą) nacionalinio produkto
prieaugį. Antra vertus, nedidelis išlaidų sumažėjimas lemia taip pat multiplikuotą nacionalinio produkto sumažėjimą. Multiplikacijos reiškinys pagrįstas tuo, kad ekonomikai būdingi pasikartojantys išlaidų ir pajamų srautai, kai vienų ūkinių subjektų išlaidos tampa kitų ūkinių subjektų pajamomis. Be
to, pajamų pokytis lemia atitinkamą vartojimo ir taupymo pokytį. Taigi pirminis išlaidų pasikeitimas lemia tam tikrą grandininę išlaidų reakciją, kuri sukelia multiplikuotą nacionalinio produkto apimties pasikeitimą. Norint logiškai pagrįsti multiplikacijos efektą, vartojamos sąvokos ribinis
polinkis vartoti ir ribinis polinkis taupyti. Ribinis polinkis vartoti – tai vartojimo pokyčio ir jį lemiančio pajamų pokyčio santykis, o ribinis polinkis taupyti – taupymo pokyčio ir jį lemiančio pajamų pokyčio santykis. Kuo didesnis ribinis polinkis vartoti arba mažesnis ribinis polinkis taupyti,
tuo didesnis išlaidų multiplikatorius.
|
|
|
|
|