Žaidimai visiems
Siūlome vaikinams
Siūlome merginoms
220 volt,
naktis ir diena vilnius,
šližys,
nemexia,
vaivorykštinės avies,
sena laboratorija,
sena labaratorija,
karnavalines kaukes,
kolekcijos,
ropė,
daugiau rezultatų...
Skelbimo paieška
Paskutinės paieškos
Informacijos paieška
Paskutinės paieškos
Sodžiaus g., Jūrės k., Kazlų Rūdos sav.,
Vytauto g., Jūrės k., Kazlų Rūdos sav.,
Žilvičio g., Jūrės k., Kazlų Rūdos sav.,
Dainavos g., Plutiškių k., Kazlų Rūdos sav.,
Ežero g., Plutiškių k., Kazlų Rūdos sav.,
Jei kilo klausimų, turi pastabų ar pasiūlymų, rašyk forumas@dr.lt.
| | 2012.10.02 15:24 |
![Nauja žinutė Nauja žinutė](//img.draugas.lt/forumas/themes/draugas/images/document_new.gif) |
|
Enciklopedija
Patyręs
|
Prekė, kurios paklausa didėja kartu su kaina, o ne mažėja. Šios prekės paklausa mažėja, didėjant vartotojo pajamoms. XIX amžiaus anglų ekonomistas Gifenas pastebėjo, kad pabrangus grūdams, o kartu ir duonai, jos pirkimas bei vartojimas padidėjo. Tokia situacija galima, jei daugumai žmonių ta
prekė yra viena iš pagrindinių vartojamų produktų ir ją pabranginus nuskurdinami vartotojai. Sumažėjus prekės kainai, žmonės perka didesnį tos prekės kiekį, nes siekia pakeisti šia pigia preke tas prekes, kurios yra palyginti brangios. Ta atpigusios prekės padidėjusio perkamo kiekio dalis, kuri
susidaro pakeitus šia pigesne preke kitas, santykinai pabran gusias prekes, vadinama kainų pokyčio substitucijos efektu. Kita priežastis, dėl kurios pasikeitus prekės kainai keičiasi jos perkamas kiekis, susijusi su tuo, kad kainos pokyčiai daro poveikį pirkėjų realiosioms pajamoms. Prekės
kainos didėjimas mažina žmonių realias pajamas, o jos kainos mažėjimas didina realias pajamas. Ta atpigusios prekės padidėjimo perkamo kiekio dalis, kuri susidarė dėl atitinkamo realiųjų pajamų padidėjimo, apibūdinama kaip kainos pokyčių pajamų efektas. Vadinamųjų normalių prekių kainos pokyčių
pajamų efektas skatina pirkėjus pirkti didesnį atpigusių prekių kiekį. Šiuo atveju kainos pokyčių pajamų efektas stiprina substitucijos efektą.
|
|
|
|
|