Tema sukurta: 2015.04.02 18:49
2012.10.02 15:24 Nauja žinutė
Vartotoajs neprisijungęs Peržiūrėti anketą


Enciklopedija
Enciklopedija
Patyręs
Rinkos struktūra, kurioje tėra keletas tarpusavyje konkuruojančių įmonių.
Jų elgseną sąlygoja tarpusavio priklausomybė. Pavyzdžiui, viena įmonė negali keisti savo prekių kainų, neatsižvelgdama į tai, ar kitos įmonės seks jos pavyzdžiu, ar ne.
Oligopolijai būdinga:

Daug firmų ir daug pirkėjų
Vienarūšės arba skirtingos prekės
Sunkus įėjimas į rinką.

Oligopolininkai vengia kainų konkurencijos, nes kainų skirtumas lengvai išlyginamas, o produkcijos skirstymą sunkiau kartoti. Jie paprastai konkuruoja vienas su kitu, taikydami įvairią produkcijos skirstymo strategiją (reklamą, pardavimo skatinimą, naujų prekių gamybą), kadangi tai padeda išsaugoti ir padidina pelną. Skirstant produkciją, galima daugiau prekių parduoti esamomis kainomis, o papildomos išlaidos gali būti "perduodamos" vartotojams. Mėginant teikti pirmenybę vienai prekės rūšiai, pasunkėja naujų firmų ėjimas į rinką.
Oligopolija yra pati aukščiausia monopolinės rinkos forma:

Produkcijos lygis pats žemiausias, žemesnis už išlaidų mažinimą
Neveiklias firmas susilpnina nenoras konkuruoti kainomis
Skirtumo konkurencija padidina tiekimo išlaidas
Numatomos kainos, didesnės už mažiausias tiekimo išlaidas

Be to, reikėtų atsižvelgti į masto poveikį pramonės šakos išlaidų bei kainų sumažinimui ir oligopolinės konkurencijos svarbą diegiant naujoves bei kuriant naujus produktus.
Cituoti
Atsakyti
Registruokis ir diskutuok!
© 2006 – 2019 Forumas "Draugas.lt"  |  Privatumo politika  |  Naudojimosi taisyklės  |  Reklama  |  Kontaktai